min sista kväll

så var den här. min sista kväll som sjuttonåring. blandade känslor. är det dags att ta steget ut i vuxenvärlden nu? måste jag bli vuxen nu? redan?!
det känns overkligt. var det inte nyss som jag fyllde 14 och tyckte det coolaste som fanns var att vara ute sent på kvällarna och hänga med killar som var 16? var det inte nyss som vi drack våra första cider i ryggen? jag minns det som igår.

att vara sjutton. eller arton. vilken skillnad. jag är nervös. ansvar liksom, är det min grej? ja, nu blir det det varesig jag vill det eller ej. jag ska minsann rösta och köra bil och gå på krogen allt vad jag orkar. framförallt de två sista kanske..

imorgon ska jag bli väckt 06.00. kl. 07.00 ska jag köra halkbanan och sen ska jag fira min födelsedag med mina nära och kära. vi ska gå ut och äta, vi ska dricka (självklart måttliga mängder) champange och vi ska äta tårta. jag kommer sakna stina vid min sida.

vadå nyårslöften? här kommer mina artonårslöften:

- jag ska tänka efter före
- jag ska sova ordentligt
- jag ska inte såra någon
- jag ska städa mitt rum minst en gång i veckan
- för varje klädesplagg jag köper, måste jag slänga ett

kanske håller dom, kanske ej. det finns fler och några kanske inte är nödvändiga. sista kommer abslout bli svårast, men jag ska göra mitt allra bästa.
nu måste jag krypa ner och sova, för imorgon blir lång och jag hoppas den varar länge. herregud 18..
17, jag saknar dej inte.



må det inte vara slut på dumheter som detta! länge leve livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0