Anropar Svenska Folket

Kvällen var mysig.

Idag var jag på Borlänge Resecentrum. Det är kanske 30 pers i väntsalen för bussarna. På golvet ligger det en uteliggare/alkis, inget tecken på liv alls, luktar illa och omringad av flaskor och burkar.
Alla tittar på honom, alla ser honom, alla ser att han inte mår bra. Men inte en jävel gör någonting.
Går förbi, rynkar på näsan, skakar på huvudet, fortsätter gå och låtsas som ingenting.
Jag blir så arg, trots att det är majoritet vuxna i väntsalen, tvingas jag som ungdom (jag har lika mycket ansvar, men ändå) leta reda på ordningsvakter och informera dom.
Vad är det med svenska folket egentligen? Om detdär hade varit jag, din farbror, morfar, svärfar, kompis pappa, hade du brytt dig? Eller hade du bara gått förbi, rynkat på näsan, stoppat huvudet i sanden? Man blir ju mörkrädd.

Nu ska jag dricka öl i goda vänners lag.

Kommentarer
Postat av: Linnea Ljungberg

Det gör du fan rätt i, drick 2 för mig också baby <3

2010-04-10 @ 23:09:07
URL: http://linnealjungberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0