Jag ska inte ljuga.

men jag hatar denhär situationen.

Kommentarer
Postat av: Mandy svarar

Hejsan! Äntligen finner jag tid till att svara på din fråga.

Jag var jätte nöjd med resan! Kunde inte ha blivit bättre :)

Hur mycket taxi kostar beror på helt och hållet vart du bor i Laganas, jag bodde vid ett område med hotellen anadiomeni och blue waves och vi fick betala 6 euro för att åka från bargatan till hotellet, dock var det så nära att gå att vi gjorde det bara 1 gång! Men taxi till Zakynthos Stad kostar 12 euro det är ett bestämt pris så försöker taxi chaffisen ta mer betalt säg nej.



Maten, grekisk mat är gott och på Zante var den jätte god och inte alls för dyr. Vi kunde få en middag på max 12 euro, de fanns en hel del restauranger på stranden där hittade vi 2 favoriter, horizon och greek travera tror jag det hette, sen finns det längre upp på bargatan!



Drinkar. Inprincip alla drinkar är utblandade när på något sätt men vi fann ett ställe där de knappt blandade ut och det var billigt och gott. Stället hette loations och låg vid stranden brevid en stor klubb wakiki och mittimot stripp klubben dream girls. Där måste ni prova Strawberry daiquari! Drinkarna där kostar 4 euro och ibland kan de ge erbjudandet 1 shot och 1 drink för 3 euro. Max kostar drinkar 5 euro på de flesta ställena.



Utflykter till shipwrek gick på cirka 30 euro och var över 6 timmar långa och de var helt klart värt pengarna utan tvekan! Dit måste ni åka :)



Shopping, jadu det finns massvis med turist affärer som säljer snygga ringar, falska solglasögon, väskor you name it dom har de!



Hoppas du är nöjd med mitt svar:) Om det är något mer du undrar är det bara att höra av dig!



2010-08-24 @ 22:12:41
URL: http://maandys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0