All you need is love

Idag visade Haraldsbogymnasiet vart skåpet ska stå.
När Nationaldemokraterna kom till skolan var caféterian fylld av elever, klädda i kärlekens färg och laddade för att protestera. ND blev utbuade, knäckta och folk rev deras flygblad framför ögonen på dem. Vi sjöng "All you need is love" och för att protestera mot NDs synsätt på homosexualitet hånglade flera tjejer framför ögonen på dem.
Det blev hetsiga diskussioner, upprörda elever och svettiga "politiker". När dem lämnade skolan efter ett par timmar, började folk (tyvärr) kasta snöbollar på dem och enligt mig var det sjukt onödigt eftersom vi då lägger oss på deras låga nivå genom att ge dem precis det dom vill åt, uppmärksamhet. Jag förstår att folk blir provocerade, jag blir det jag med, men ändå, jag tycker det var onödigt.

Trots detta är jag och många andra väldigt nöjda med hur det gick och hur många som deltog i protesterna. Jag är stolt över att gå på en skola där inga främlingsfientliga åsikter anses vara okej ♥

http://svt.se/2.33557/1.1903385/nya_protester_mot_nationaldemokrater?lid=share

klicka på länken för att se SVTs inlägg från dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0