internationella kvinnodagen

idag har varit ännu en grymt effektiv dag, med inlämningar, redovisningar och en rolig samhällskunskap b lektion.
hängde och käkade hos wayne i goda vänners sällskap nån timme innan det var dags för mer plugg hemma, hann även med att skriva mer på mitt cv, springa en halvmil, plugga 60 min matte och anmäla mig till ett lopp som jag ska springa i slutet av mars i sthlm. är superpepp + att jag älskar att vara effektiv.

8 mars internationella kvinnodagen, inte att glömma. jag tycker det är viktigt att dagen finns. i världen vi lever i finns fortfarande så mycket kvinnoförtryck, inte kanske uppenbart mycket i sverige, men öppnar du ögonen och börjar se dig omkring kommer du nog upptäcka det närmare än du tror. och om man ser till andra länder i världen, som fortfarande är så kvinnoförtryckande, det är rentutsagt förjävligt.
därför är det viktigt. en dag om året, för oss. men även! "..vi måste höja våra röster för att höras"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0